Högskoleprovet

— 2014-04-05 20:22:00 —
Det här blev lite skevt. Sorry om någon blir förvirrad, känn ingen sorg för mig i Vänersborg. Jag ville ju bara testa en grej. Jaja. Varning utfärdad. Skevast hittills.

1. Pojkrum. Lördag kväll klockan tjugo noll noll.
På Piratebay kan man sortera torrents efter hur delade de är. Bland de mest delade ljudböckerna ligger "Self-dicipline", "Change Your life In Seven Days", "How To Connect With Everyone" och "Science of Self confidence".


2. Jag läste att karaktären Sherlock Holmes brukade leka med tanken på hur han effektivast och sjukast hade kunnat döda sina vänner. Ibland gör jag ett liknande - givetvis rent imaginärt och hypotetiskt - där jag tänker på om det möjligtvis finns en knapp som man kan trycka på för att få någon att balla ur totalt. Någonstans där inne finns den säkert, tråden man ska rycka i för att personen totalt ska tappa greppet, komma ur balans. Falla kanske.
Alla du känner.
Den värld du känner.
Den dig själv du känner. Ett totalt mindfuck kanske?
Att uppnå det största mindfucket of all time. Kan man göra någon sinnessjuk genom att trycka på rätt knappar? Är vi så lätt-rubbade? Kan vi rycka i rätt trådar, spela på rätt strängar?
Min största rädsla är nog demens. Tänk om allt det jag tror på är helt skevt. Det finns inget sätt jag kan komma utanför min egen hjärna och se hur sjuk eller sund jag är.

3. Jag sitter i en busskur med en flicka. Hon tittar mig rakt in i ögonen. SUPERdjupt in i ögonen. Inte härligt och pirrigt, skevt och läskigt. Hon säger
 
"Du har inte förstått någonting.
Du har inte förstått någonting.
Alla vet. Alla vet att du inte har förstått någonting".

Jag är klen. Jag sipprar. Svarthål och vitthål samtidigt. Slide ifrån ljusa E på gitarren, hela vägen ned till det mörka G:et på tredje band. wroooom.
"funkade det?" frågade hon.
"Ja" säger jag. det funkade.
"det var skitläskigt."


— Kommentarer —




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress:

Kommentar: