Swisch -eller- Välkommen hem - eller - 16 - eller - 21

— 2013-05-07 01:40:00 —
Välkommen tillbaka då M. Välkommen till en ny text. Välkommen tillbaka i tiden. Välkommen till att inte få fram ett enda ord. Välkommen till när något var det största i universum. Hopp i tiden liksom.
Swisch.
Blir så besviken när du inte ska vara med. När jag får veta det vill jag bara gå hem och sova. Då blir det i morgon snarare, och då kanske du är där. Det känns som att det hade varit bättre spenderad tid. Kan inte äta, är för nervös, du är ju här. När jag sitter bredvid dig kan jag inte göra så mycket mer än att bara le och flina dumt.
Vad hände med all social förmåga? Som bortblåst. Känns inte ett dugg bra. Fast i magen känns det jättebra. Här vill jag vara jämt.
Ni skrattar till högt och jag tänker att om jag någon gång kan få dig att skratta så, då är jag nog.... Egentligen vet jag ingenting om dig.

Jag vet att jag har höjt upp dig inom mig.
Jag har gjort dig till mitt solsystems sol, min mittpunkt, allt kretsar kring dig.
Du har blivit osunt viktig för mig.
Jag kan inte fokusera.
Jag vill känna mig klok, visa mig klok. Vill få dig att berätta saker du älskar! Det blir inte så mycket av det. (Undra om du lär dig det här bara för min skull?).
 
Swisch.
Välkommen hem då Manfred.


— Kommentarer —




jennifer 2013-12-14

gillar verkligen den här texten. du är så bra på det där med ord.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress:

Kommentar: