Jag ska måla hela världen lilla mamma.

— 2012-02-06 06:38:46 —
Jag tycker om att vandra runt i Chicago.
Jag tycker om att titta på Chicago som Svensk och skratta och le åt hur klyschigt mycket är, hur allt är så kontrastfullt.
Jag tycker om att titta upp på Hancock och Sears Tower och tänka att ni är minsann kung och drottning över byggnaderna i Chicago.
Tänk att jag faktiskt bor här, det här är liksom delvis min stad. Det är underligt.
Jag tycker om att tänka på hur fint det kommer bli till sommaren.
Jag tycker om att jag inte behöver prestera ett dugg här, utan jag kan slappna av helt och hållet.
Jag tycker om att spendera timmar i ett pianorum, och vandra förbi starbucks till huset där min trumlärare bor.
Jag tycker om att förbereda ett tal.
Mest av allt för att jag inte behöver göra något av det här. Allt det här är sånt jag bara behöver göra om jag har lust.
Ikväll såg vi på Super Bowl. Jag kan ingenting om Amerikansk fotboll. Jag bestämde mig i förväg för att Giants ska nog vara mitt lag. Det känns bra. Lite låg-odsare här i Chicago, och coolt med jättar.
Mitt lag vann.


— Kommentarer —




Yasemin Birdal 2012-02-09
URL: http://yasssee.blogg.se/

Jag tycker om dig! Kom hem snart och berätta sagor om Chicago.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress:

Kommentar: