Storebror

— 2012-12-25 14:53:00 —
Det är ganska svårt och jobbigt att förstå allvaret i dagens 'rösta med ditt intresse'. Bedrövliga hemsidor får miljoner i reklam intäkter då även haters surfar in på deras sidor, länkar någon skandal eller hämtar en app. Det är väll sagt sedan länge, "vote with your wallet", du stödjer det du betalar till och hjälper dem ekonomiskt, men idag är det nog minst lika viktigt att välja vad vi skänker uppmärksamhet till. Även när fruktansvärda saker händer ute i världen kan vi oavsiktligt vara gratis promotion av detta när vi pratar om det med nästa bästa kompis på ett fik. Det bästa sättet att göra en motaktion idag är nog att total ignorera, inte yttra ett knyst. Det är jobbigt att tänka så. Ska vi verkligen filtrera vad jag säger tänker eller klickar på? Jag vill inte ladda saker negativt genom att förbjuda mig själv till att göra det. Ändå är det nu vi lever och det är nog viktigt att vara uppmärksam.

Pust.

Reklam- och företagsvärlden har total exploderat! Alla slåss om just ditt intresse, hela tiden! Man blir nog nojjig, om man inte redan blivit det.

Det är nästan så man börjar med primtänk. ”Länge lever partiet”.


jk.


— Kommentarer —




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress:

Kommentar: