UPDATE 1

— 2012-01-21 17:34:23 —
Slutet på jullovet var jätte fint.
Massa människor att träffa en sista gång, många sista fikor sista promenader sista kramar. Egentligen kändes/känns det inte så domedagsaktigt. En termin är super duper kort tid(!), och jag hade redan varit borta en termin innan denna. Hade en (sjujäkla) natt med Gustav och Rafael som redan skrivits ned i historieböckerna som en av de legendariska nätter som jag kommer berätta om för mina barnbarns barnbarn som de kommer berätta vidare för sina barn osv. mer om det någon annan gång, i en annan blogg i ett annat forum.
Sen åkte vi hit. Möttes av Chicago snö och spikraka gator som aldrig svänger. Herre jösses Manfred, du är här.
Som utbytesstudent här får man en jättekram av hela northpark som säger 'hej ta det lugnt vi hjälper dig' och dem ordnade massa aktiviteter för att vi skulle lära känna ett fåtal Amerikaner först, och se staden lite. Söndagen kom alla studenter hit. Nu är det livligt här.
Hade ett möte med den fina kvinnan Hothager och nu har hon hjälpt mig fixa så att jag får spela i orkestern, ha musikteori och få trumlektioner.
I tisdags började alla lektioner. På np är alla lärare proffessorer inom sina ämnen. De brinner för sina ämnen och det känns verkligen (åtminstoen i de ämnen jag fått?) som om det här är det dem i princip lever för. Det är häftigt att höra dem berätta med fascinerade röster om hur något ligger till.
Skriver mer snaaaart.


— Kommentarer —




Hanna 2012-01-22
URL: http://hannasandslott.blogg.se/

Åh det är så roligt att höra om hur du har det! Puss!


sofia 2012-01-22
URL: http://sofiabystrom.blogg.se/

låter fint.

och snart är det sommar

det

är nice.


Yasemin Birdal 2012-01-24
URL: http://yasssee.blogg.se/

Herre jösses Manfred, du är där!

Vi syns till sommaren igen, vän. :-)


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress:

Kommentar: