Yes, I do know the muffin man

— 2011-01-19 20:25:37 —
Min titel på denna blogg är det berömda alldagliga ordet 'schzzz'.
Detta är en sorts personlig och ny fröjdande skapelse av de - om möjligt - ännu alldagligare uttrycken 'sch' och 'Zzz'

'Sch' - tyst nu för helsicke
'Zzz' - jagsoverjagsoverjagsover
Vad som vill sägas med detta ord som antagligen får Svenska Akademinen att hoppa och skutta är ingenting alls. Inga stora planer, inga kloka tankar.

I min tidiga ungdom brukade lärare, skolsköterskan osv kalla mannens ädla för en snutt, vet inte om detta är oerhört skaraborg'igt.

Tänkvärt.


Oavsett:

Det ohyggligt korta klippet är ifrån Varkala, i Kerala, i Indien. Förövrigt en av de vackraste, och bekvämaste, platser jag varit på.

Här ska det få blomstra!
Jag ska skriva liknelser likt aldrig förr och vara så grammatiskt inkorrekt jag bara kan.
Har jag ett och annat stavfel är väl(l) det också ett +






— Kommentarer —




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress:

Kommentar: